Smutek, przygnębienie, brak radości z życia, niechęć do wstawania z łóżka, zaburzona koncentracja… Nie każdy z tych stanów można po prostu nazwać depresją, ale kiedy nasilają się one i nie ustępują przez długi czas, prawdopodobnie mamy do czynienia z poważną, wymagającą specjalistycznego leczenia chorobą.

Objawy choroby

Możemy wyróżnić dużą depresję, na którą składa się pięć bądź więcej objawów spośród następujących: mniej zainteresowań, brak odczuwania przyjemności, pogarszający się nastrój, bezsenność bądź nasenność, znaczne obniżenie masy ciała, zahamowanie lub pobudzenie psychoruchowe bądź też całkowity brak energii i zmęczenie. Pojawia się również poczucie winy, brak poczucia własnej wartości oraz ograniczone zdolności do myślenia, kiedy myśli pojawiają się jak w zwolnionym filmie. Jednym z objawów jest również trudność ze skupieniem oraz powracające co rusz myśli o śmierci i samobójstwie.

Objawy te muszą występować w okresie dwóch tygodni i powodują bardzo istotny z punktu widzenia klinicznego dyskomfort. Objawy oraz przebieg leczenia mogą się różnić w zależności od wieku. Osoby mające ponad 65 lat mogą odczuwać pewne elementy psychotyczne, w tym urojenia związane z dysfunkcjami somatycznymi. Te mogą być przyczyną nieskutecznych poszukiwań diagnostycznych. Choroba ta pojawia się również wraz z upośledzeniami funkcji poznawczych (uwagi czy pamięci), zaburzeniami krążenia mózgowego lub chorobą wieńcową.

Jest to związane przede wszystkim z przewlekłymi przypadkami.

Na czym polega leczenie depresji w naszej klinice?

Do rozpoznawania choroby wykorzystuje się dwa zestawy kryteriów diagnostycznych ICD ? 10 i DSM IV. Bazują one na występowaniu konkretnych objawów, których obecność jest niezwykle istotna do rozpoznania.

Nasi kuracjusze nie odczuwają tego, że znajdują się na oddziale szpitalnym. Traktują terapię u nas jak pobyt w hotelu z możliwością dodatkowego leczenia na wielu płaszczyznach.

Skuteczność naszej metody potwierdzają informacje publikowane przez zespoły badaczy z USA, Kanady oraz Wielkiej Brytanii. Leki antydepresyjne z klasy SSRI oraz SNRI pozwalają nie tylko na pomoc osobom z grupy pacjentów z najcięższymi objawami choroby, ale również w przypadku lżejszych odmian. Wówczas ich stosowanie może dać takie same efekty terapeutyczne jak placebo.?

Wiadomość ta jest stuprocentowym potwierdzeniem sensu naszej pracy.

Minimalny wpływ leków z większym nastawieniem na ciało oraz jego schorzenia towarzyszące chorobie (bóle oraz podwyższone ciśnienie krwi) i zastosowaniem medycyny naturalnej – to właśnie nasza metoda.

Program

W naszym programie leki są tylko jednym z wielu ogniw łańcuszka terapeutycznego. Ich dawki modyfikowane są przez 2 tygodnie.

Pozostałe ogniwa łańcuszka to:

• indywidualne oraz grupowe zajęcia ruchowe – wielokilometrowe spacery z aromaterapią, gimnastyka oddechowa
  • odpowiednia dieta
  • psychoterapia poznawczo-behawioralna

Dodatkowo nasz ośrodek leczenia uzależnień i chorób zapewnia:

• rodzinną atmosferę
  • ciszę i spokój
  • kojące otoczenie malowniczych krajobrazów
  • życzliwy personel dbający i poczucie bezpieczeństwa pacjenta.

Bardzo ważna jest również baza zabiegowa - kinezyterapia, fizjoterapia, balneologia i inne zabiegi, niezwykle korzystne dla zdrowia.

Rezultaty

Pobyt w naszej klinice umożliwia pacjentowi skrócenie okres cierpienia duchowego i pozwala mu wejść w stan komfortu psychiczno-fizycznego, czyli po prostu zdrowia.

© 2007 www.klinika-ruda.com - Kopiowanie i powielanie treści zawartych na stronie zabronione.