Pobyty Turystyczne w Rudzie
leczenie alkoholizmu basen

Kiedy picie staje się chorobą?

Mówi się, że picie to przyzwyczajenie, które towarzyszy okazjonalności. Jako profesjonaliści wiemy jednak, że częste picie może prowadzić do choroby, a to z kolei do konieczności jej leczenia. Choroba ta ma swój określony początek oraz przebieg:

• Na początku poznajemy wpływ różnych trunków na nasz organizm. Dwa kieliszki wystarczą, abyśmy czuli się przyjemnie odprężeni i mieli dobry nastrój, byli otwarci na otoczenie. Mamy lepszą wizję samych siebie, ustępują hamulce i lęki, np. przed wystąpieniami publicznymi. Za kilka godzin wracamy jednak do fazy podstawowej i nie zauważamy problemu. Dla wielu osób niestety te pierwsze doznania stają się celem, do którego dążą. Chcą przeżywać je w dużej ilości i często. Coraz trudniej jest powrócić do podstawowej formy i nastroju.

• Zaczyna się codzienne picie przez 1-2 dni, a potem od 3 do 7. Może to trwać miesiąc, a nawet dłużej. Obserwowaliśmy przypadki osób, które miesiącami stale piły bez przerwy, aż do całkowitego wyczerpania fizycznego.

• Wraz z upływem czasu osoby uzależnione zmieniają się. Stają się coraz bardziej drażliwe, wybuchowe, a nawet agresywne. Zaczynają cierpieć. Możliwe jest wówczas pojawienie się depresji, a często nawet myśli samobójczych. Zmiany zachodzące w mózgu mogą prowadzić między innymi do padaczki alkoholowej lub też psychozy. Jej objawami może być delirium, czyli popularnie nazywane „białe myszki”. Jednak są również inne straszne objawy, jak np. zespół Otella.

Alkohol jako neurotoksyna jest sprawcą tych objawów. Konieczne jest leczenie uzależnienia.

A co z ciałem?

Obniża się sprawność wątroby, pojawia się marskość prowadząca do powstawania żylaków w przełyku, a także zbierania się płynu w jamie otrzewnej, degradacji trzustki, nadciśnienia, zaburzeń rytmu serca, ostrego krwotocznego nieżytu żołądka.

To nie koniec choroby – to jej zejście. W tym momencie nic nie pomogą terapie i kliniki.

Alkoholizm kobiet i mężczyzn

Ważny jest fakt, iż funkcjonują dwa sposoby picia – męski i żeński.

Kobiety

Panie piją przede wszystkim w samotności. Na początku uzależnienia trudne jest jego prześledzenie, gdyż jego objawy są ukryte. Widoczne stają się dopiero, gdy choroba się rozwija. Wtedy dochodzi do poważniejszych powikłań somatycznych.

Panie leczone w naszej klinice miały płyn w jamie otrzewnowej oraz głębokie powikłania wątrobowe. Wiele kobiet miało poważne zaburzenia pojmowania, a także zły nastrój i trudności ze skupieniem się.

Mężczyźni

Panowie mają w sobie więcej cierpień emocjonalnych, depresji, odchodzą również po próbach s. Ulegająca zmianom osobowość staje się ukryta, zakamuflowana, przeistacza się w kłamstwo, a wreszcie w całkowite zamknięcie się w sobie oraz brak reakcji na próbę pomocy. Jest to konieczność, która umyka świadomości uzależnionej osoby. Wiele osób twierdzi:

„Mi ośrodki leczenia alkoholizmu nie są potrzebne. Potrafię poradzić sobie samodzielnie.”

„Terapia? Zobacz jak pije Jurek.”

Bo „przecież ja nie jestem chory”.

Co odgrywa kluczową rolę podczas leczenia alkoholizmu?

W tym jest właśnie cały problem! Przy zwalczaniu choroby niezbędna jest motywacja. Należy jednak zacząć od detoksykacji – sukcesywnego odtruwania połączonego z uzupełnianiem mikroelementów, białka i witamin.

Pełen sukces jest realny, jednak nie bez udziału terapeutów, łącznie ze stałą stacjonarną pomocą i diagnostyką.

Preferuje się leczenie na miejscu w klinice. Powinno ono trwać przynajmniej przez jeden miesiąc. Dłuższy pobyt niezbędny jest w przypadku zaawansowanych zmian somatycznych. Do leczenia mogą być również wprowadzone leki uspokajające z grupy benzodiazepin.

Dlaczego zaleca się leczenie w klinice?

Przede wszystkim dlatego, że leczenie alkoholizmu polega na wyprowadzeniu osoby uzależnionej ze środowiska, w którym doszło do wejścia w ten stan. Osoba ta powinna zacząć oddychać zupełnie innym powietrzem oraz mieć całkiem inne skojarzenia związane z rzeczywistością.

Detoksykacja jest niezbędna wówczas gdy mamy do czynienia z ciągami alkoholowymi, które powinny być zatrzymane. Trwa ona przeważne od 7 do 10 dni. Podawana jest wówczas kroplówka wraz z mikroelementami i elektrolitami. Wprowadzana jest stopniowa dieta, w której dominują owoce, białka, warzywa i zioła.

leczenie alkoholizmu

Leczenie w naszej klinice

W naszej klinice prowadzimy wszelkie badania laboratoryjne, które mają na celu określenie stanu organizmu. W szczególnych przypadkach wykonuje się badania elektroencefalograficzne mózgu, a także USG jamy brzusznej.

Równie ważne jest miejsce terapii uzależnień. Nasza klinika to zachwycająca Dolina rzeki Drwęcy, w której na pacjentów czeka:

• wyjątkowy spokój,
  • czyste, wspaniałe powietrze,
  • wyjątkowy drzewostan,
  • atmosfera intymności, zrozumienia, serdeczności.

Skupiamy się głównie na medycynie naturalnej. Farmakologię wprowadzamy na bazie jak najmniejszych dawek, w zależności od stanu organizmu oraz doznawanych objawów.

Zarazem z końcem pierwszego tygodnia pobytu , kiedy lekko przejaśnia się świadomość, staramy się przekazać leczonemu, w którym miejscu znalazł się on sam i jego organizm.

Pacjent obecny jest na indywidualnych spotkaniach terapeutycznych, które pozwalają pobudzić i umotywować do chęci bycia innym. Razem z terapeutą analizowana jest jego linia życiowa oraz wpływ alkoholu na życie jego, jego najbliższych i otoczenia zawodowego.

Wówczas możliwe jest wejście w osobowość uzależnionego oraz uwarunkowania genetyczne. Na światło dzienne wychodzą patologiczne emocje, a ich kierunek zupełnie się zmienia. Dzięki temu możliwe staje się wyjście z cierpienia.

Pomagamy naszym pacjentom poprzez:

• eliminację leków oraz zaburzeń snu
  • poprawę ciśnienia krwi, przywrócenie prawidłowej pracy serca
  • przygotowywanie codziennych, różnorodnych zajęć kinezyterapeutycznych, takich jak: ścieżki spacerowe połączone z terapią, gimnastyka w basenie, jak również zajęcia na boisku mające na celu poprawienie wydolności układu oddechowo-krążeniowego.

Otwieramy przed pacjentem nowe możliwości i ustalamy zupełnie nowe reguły codzienności.

Wszystkie te działania prowadzą do powstania lub powrotu komfortu psychicznego u leczonej osoby.

© 2007 www.klinika-ruda.com - Kopiowanie i powielanie treści zawartych na stronie zabronione.