DEPRESJA

Do jej rozpoznania wykorzystywane są dwa zestawy kryteriów diagnostycznych - DSM IV oraz ICD - 10. Oba opierają się na występowaniu określonych objawów, których obecność jest konieczna do rozpoznania.

Rozróżniamy dużą depresję, którą tworzy pięć lub większa liczba występujących objawów: obniżony nastrój, zmniejszenie zainteresowań, brak odczuwania przyjemności, obniżenie masy ciała, bezsenność lub nadsenność, pobudzenie psychoruchowe bądź zahamowanie, zmęczenie lub brak energii, Poczucie braku wartości lub winy, zmniejszenie zdolności do myślenia - myśli jak w "zwolnionym filmie", trudności z koncentracją uwagi, nawracające myśli o śmierci bądź myśli samobójcze.

Te objawy muszą występować w okresie 2 tygodni i powodują istotny klinicznie dyskomfort.

Same objawy i przebieg różnią się w zależności od wieku np. w wieku powyżej 65 roku życia mogą dołączać się elementy psychotyczne - urojenia dotyczące dysfunkcji somatycznych, które mogą być przyczyną bezowocnych poszukiwań diagnostycznych.

Depresja może współistnieć z upośledzeniem funkcji poznawczych (pamięć,uwaga), zaburzeniami krążenia mózgowego, chorobą wieńcową.
Dotyczy to przypadków przewlekłych i jest somatyzacją depresji
Obserwuje się też, że może ona być czynnikiem ryzyka udaru mózgu. Udowodniono, ponad wszelkie wątpliwości, że subkliniczne objawy są wiązane z towarzyszącymi chorobami somatycznymi lub reakcją na stresogenne wydarzenia życiowe.

LECZENIE DEPRESJI W NASZEJ KLINICE

Sam kuracjusz nie odczuwa w ogóle faktu, że przebywa w oddziale szpitalnym - to pobyt w hotelu z leczeniem "przy okazji" i to wielopłaszczyznowym.

Naszą niebagatelną metodę leczenia depresji podbudowują informacje opublikowane przez zespół naukowców z Wielkiej Brytanii, USA i Kanady
– „leki antydepresyjne z klasy SSRI i SNRI pomagają tylko nielicznej grupie pacjentów z najcięższą postacią depresji” i dalej w przypadku łagodniejszej depresji ich stosowanie daje takie same efekty terapeutyczne jak podawanie placebo".

Wiadomość ta w 100% ugruntowuje sens tego co czynimy i od 9 lat jest autentyczną rewelacją!
Leki w tym programie stanowią bowiem tylko jedno ogniwo łańcuszka terapeutycznego i są codziennie modyfikowane przez 12-14 dni.
Pozostałe ogniwa łańcuszka to grupowe i indywidualne zajęcia ruchowe w tym gimnastyka oddechowa, spacery kilkukilometrowe połączone z aromaterapią, psychoterapią poznawczą - behawioralną, dietą.
Wszystko to spaja spokój i rodzinna atmosfera miejsca terapii.
Skraca się niewspółmiernie okres "cierpienia Ducha" i jest wstępem do komfortu psycho-fizycznego jakim jest zdrowie.

Leczenie depresji w naszej placówce to życzliwa i aprobująca postawa personelu stwarzająca poczucie bezpieczeństwa leczonemu.
Minimalizacja leków psychotropowych, ale i ukierunkowanie na ciało - schorzenia towarzyszące w tym często obecne bóle i zwiększone ciśnienie tętnicze krwi..
Nie bez znaczenia jest szeroka baza zabiegowa - balneologia, kinezyterapia, fizjoterapia - tak istotne dla zdrowia.

© 2007 www.klinika-ruda.com.pl - Kopiowanie i powielanie treści zawartych na stronie zabronione.